August 4, 2011

cuti dari masalah. boleh ke?

Salam semua.

Berbuka puasa di rumah bersama ahli keluarga tercinta merupakan saat yang dinanti-nantikan. Dan, insyaAllah hari ini saya akan bertolak pulang ke rumah, jumpa famili, then berbuka sama-sama. Kecur air liur bila terbayang masakan mak. yummy2. Tak sabar dah ni. Doakan perjalanan saya dan rakan-rakan sebentar lagi selamat serta berada di bawah perlindungan-Nya. 

Satu lagi hal yang menggembirakan...dapat keluar dari terkongkong dengan suasana maktab. I need fresh air. Masuk aje pagar maktab dah tension. [huhuhu, maafkan saya. Sepatotnya saya gembira sebab ini merupakan tempat menuntut ilmu dan saya harus berada di sini untuk 3 tahun lagi.] Saya memang fail dalam management ni. Sebab tu timbul banyak masalah. Orang lain cool aje. Tak kelam-kabut pun. Ok fine, imma clumsy person. Huh. 

Saya dah bersiap-sedia untuk tinggalkan segala masalah di sini. Bukan lari dari masalah, cuma berehat sebentar dari memikirkan masalah tu sambil cari penyelesaian. Nak bawa balik minda yang tenang + kosong. Homework? nope. homework tinggal, jaga maktab elok-elok ye.




Hope, bila balik maktab sabtu ni, segala masalah sudah selesai dan jiwa pun tenang. Really hope so. I cant take it too long. T__T. InsyaAllah segalanya akan bertambah baik.

Tak sabar dah nak balik ni. Nak kemas barang sikit sambil tunggu azan zohor. Solat. Siap-siap. Capai kunci kereta, then vrooom, vroom. Balik~~~ tapi sebelum tu, kena jumpa akak guard dulu, hantar kad kolej kediaman. Lau tak, mana boleh lepas. 

Kepada yang nak balik rumah, nak beli tiket bas on the spot tu, harap-harap la tiket masih ada. Moga selamat tiba ke destinasi yang dituju ya. 


*p/s: Sungguh kuteringin nak makan ayam golek sekarang ni.. =______= setelah 3 hari tiada nafsu makan.


No comments:

Post a Comment