October 8, 2011

it'll never be the same anymore . . never . .

Everything goes wrong..lately..nope..always.. I've no reason at all. It is just about time. It's hard to understand ones feeling, even my own. Hardly deal with my own mind, feelings.  I don't understand why, what, and how. What i've in mind for now, i think, it will never be the same again.

Like a paper. Once it crumpled, it will never be the same again.

sama jugak macam gelas.

Gelas kaca. Sekali ia pecah, ia tidak akan kembali seperti asalnya.

Ok2, kamu mungkin tidak setuju. Kaca tersebut boleh menjadi gelas kembali. Ya, saya mengaku. Dengan bantuan gam. UHU, gam cap gajah, gam 30 second. Kaca tersebut pasti menjadi gelas kembali.

Tetapi, adakah kamu sedar bahawa, pada gelas yang dibentuk kembali tersebut terdapat garisan-garisan yang tidak sedap mata memandang. Garisan rekahan. Tempat cantuman ditampal comot gam yang melekit.

Tidak lupa juga, kita pasti terlepas pandang pada sesuatu. Jangan melihat pada rupa luaran gelas sahaja, tetapi nilai pada ketahanannya pula. Cuba tuang sedikit air ke dalam gelas tersebut. Hasilnya, jumlah air akan makin berkurangan. Tahu kenapa kan? Lagi satu, gelas tersebut mungkin kembali retak kerana tidak mampu menahan tekanan air lanjutan kesan cantuman tidak begitu kemas.

Kesimpulannya, ia tidak akan menjadi seperti sediakala walaupun kelihatan hampir sama seperti yang sebelumnya. Ketahanannya sudah tidak sama. Never be the same again.. 



9 comments:

  1. kesabaran dan ketabahan itu mungkin boleh mmebuatkan jati lebih kuat.. jagan sedih2, tak suka lah sedih2.. :)

    ReplyDelete
  2. azwa amani : terima kasih ya. saya dah jumpa kuncinya,. tabah & sabar :D

    ReplyDelete
  3. I'm glad you have found the key ^^.
    sometimes wht we need is prayer to Him.

    Tips untk mendapat ketengan jiwa dan fikiran oleh ustaz pahrol : bersolat di awl waktu sebaik2nya berjemaah dan peliharalah dirimu daripada perkara yang dibenci olehNya. sesungguhnya perasaan itu adalah datang dari pemberianNya. InsyaAllah, kamu akan bahagia dan tenang di bawh redha Ilahi. Sekdr berkongsi. (^_^)

    ReplyDelete
  4. so this is the broken glass? nothing to feel sorry for.

    ReplyDelete
  5. hurmm....is nothing jga? adoyaii.. wuts wrong nih?

    ReplyDelete