January 28, 2014

Datang sapu habuk !

Assalamualaikum w.b.t. ♥

Sudah berganti tahun. Selamat datang 2014! Masih belum terlambat kan. Saya kira, tahun yang paling sibuk, semput. Banyak perkara-perkara besar dirancang untuk tahun ini. Harap semuanya lancar. :)

 Hampir setahun tak berpeluang menempel post di sini. Oh banyak betul cerita tersimpan.  Sempat baca, tak sempat menulis. Itu cuma alasan yang dicipta semata-mata.

Nak buat review sedikitlah apa yang berlaku sepanjang tahun lepas, 2013. Tapi pada post yang akan datang. Tahun yang bermakna. Rasa rugi pulak bila tak dicerita. Biarpun tidak ditatap sesiapa, untuk sendiri sudah memadai. This is my digital diary. Diari alam maya.

Kecik-kecik dulu selalu berangan. Eh, bukan berangan, cuma terlintas satu fikiran di mana takut jikalau satu hari nanti, ingatan yang dipinjam Allah untuk kita ini ditarik balik dan berakhir dengan hilangan ingatan. Nauzubillah. But, who knows kan? Sebagai manusia, rasa macam perlu sentiasa bersedia. Since then, I start to write a blog, my ‘e-diary’.

Setiap yang berlaku, akan berlaku, atau dirancang untuk dilakukan perlu untuk dicatat. Untuk tahun 2013, satu pun belum siap. InshaAllah, sebelum kesibukan 2014 ni, 2013 akan diselesaikan secepat mungkin.

Praktikum Fasa III sudahpun bermula.

Hari ketiga. Kembali ke sekolah seperti biasa. Cuma, kini keadaan berbeza. Normal sebenarnya. Biasalah. Manakan sama setiap sekolah, sedangkan setiap orang murid juga berbeza. InshaAllah, daripada perbezaan ini, ilmu akan cuba ditimba sebanyak mungkin. Sangat-sangat berharap agar semua yang berada di sini sama ada pihak pentadbiran, guru-guru, murid-murid, dan warga sekolah dapat berikan kerjasama dan tunjuk ajar sepanjang berada di sekolah kali ini.


Ya Allah, permudahkanlah urusanku dan rakan-rakan. J

1 comment:

  1. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kamu.InsyaAllah.. doa itu senjata dan kekuatan diri kita, orang Islam.

    ReplyDelete